4 Kasım 2013 Pazartesi

Kinyas ve Kayra Sohbetleri (Kitap Kardeşliği Ekim)

#kitapkardesligi #kitapkardesligiekim

İlk sohbet (10.10.2013)
hamidetekin24 days ago
Ben bitirdim ve cok guzeldi gerçekten... aylardir üsteledigime degmis ♡emoji
fatmazehrasunay24 days ago
Bana biraz ağır geldi özellikle şiddet iceren bölümler yavas ilerliyorum fakat ilginc bir sekilde karakterlerin ikisi de sürekli aklimda gemi yolculuklari rüyama bile girdi:)
ssuleoktay24 days ago
Güzel fakat gerçekten çok yavaş ilerliyor:( Çok anlamlı hikayeler var.İnsanın kendini ölçüp tartmasına yarıyor.Memnunum ama sonunu iple çekiyorum:)
mujdeedjum24 days ago
Hedeflenen tarihte bitmeyecek muhtemelen, ama gerçekten çok farklı bir kitap ve yazar tanıdım. Hayret ve merakla okuyorum.
ezgierdogg24 days ago
Bazen kinyas ve kayranın cinslerini karıştırdğım oluyor. Nasıl biteceğini merak ediyorum
sedakkahraman24 days ago
Yazarın ilk kez kitabını okuyorum. Değişik,farklı bir anlatımı var bazen cok hızlı bazen de cok yoruyor henüz kitabı bitiremedim bakalim bitirdiğimde Nasil bir etki bırakacak ;)
ezgierdogg24 days ago
Cinslerini derken :D cinsiyet olacak..
suzangonlum24 days ago
Bazen yoruyooorrr ağırlaşıyor ama hoşuma gitmedi diyemem :) pazar bitirmeyi planlıyorum bakalim nolacak :) @kitapkardesligi
cilemq24 days ago
Ben basima bir is gelir diye korkup konusmak istemiyorum. Ne demis şair " adamlar tam bir pislik çıktı Rıza Baba" :p
dresmams24 days ago
Ben üslubumu begendim Hakan Günday in Az isimli kitabını okumuştum ve tarzına aliskinim. Boyle agresif ve depresif bir yazar olduğu biliniyor. Kinyas ve Kayra nin iki ayrı yazar gibi karşımıza çıkması cok ilgi çekici geldi. Kahramanları kendi ağızlarından ve olayları iki ayrı bakış acısı ile izlemek heyecan veriyor.
mandalinkabugu24 days ago
Dha 150 syfdaym ama bna fazla depresf geldi...
serpilaybirdi24 days ago
Yine arkadaşlar kızacak çünkü 4 günde falan bitirdim,iki ayrı hayatı anlatan bir kitap yada yazar öyle çıkıyor kar§ımıza,biraz değişık bir anlatım,şiddet ve depresif bir anlatıma dayalı ama sonunda ilgili msj veriliyor(; Ne diyor "hiç bir şey için geç değildir " herkese keyifli okumalar ve nice kitaplara diyorum @kitapkardesligi
kadrikerem24 days ago
Yazarın okuduğum ilk kitabı. Okurken zaman zaman dalıp romandan koptuğum zamanlar oluyor. İki yüze on var. Yani henüz yolu yarılamadım. Bana Dövüş Kulübü'nü anımsattı diyebilirim. Yeraltı edebiyatı pek bana göre olmasa da, ara ara beni rahatsız eden sayfalar olsa da farklı bir romanı sizlerle okumak güzel.
yukoli0524 days ago
Sonuna doğru geldim artık yer yer içine gömüldüm yer yer koptum gittim..ikisininde içlerindeki nefret beni en çok rahatsız eden şey çünkü insanlardan ve hayattan nefret edecek birşey yaşamamış şımarıklık bence bu kitap tam da bunu anlatıyor herseye sahip olan insanların doyumsuzluğu ve mutsuzluğu
fistiklitombi24 days ago
Ben daha 30. Sayfada bile değilim :( umarım yetişebilirim size ama ilk yirmi kusur biraz karışık geldi bana adapte olur kopmadan okursam beğeneceğim eminim
hevalege24 days ago
@fistiklitombi ben de 50lerdeyim. Okul yoğun ben hasta, zor gidiyor.araya Bayram da girince bakalım nasıl olacak? Ikimize de kolay gele madem
p_atakan24 days ago
Yavaş gidiyor ama beğendim, yazarı daha önce okumuştum, tarzına alışkınım. Bazı cümleler hikayeler etkiliyor tekrar tekrar okuyorum emoji
merababenseda24 days ago
Şuan Bursa dan İstanbul a gitmekteyim ve elimde kitabım. Okuduğum ilk Hakan Günday kitabı. Ben tarzını çok beğendim. Çok derin yazmış. Yani hemen hızlı hızlı okuyim diyemiyosun. Her kelimeyi her cümleyi özümseyerek yavaşça sindirerek okutuyo. Bu da benim çok hoşuma gitti. Ağır ağır okuyorum. Ufak notlar, alti çizili cümleler... Biz kitabimla çok mutluyuz şuan.
canangumrukcuoglu24 days ago
İlk 65 sayfayı okuyabildim ancak geç başladığım için şuan için orta sınıf amerikan şiddet içerikli filmleri gibi ilerlese de girizgah kısmından sonraya saklıyorum hevesimi
nurcinnml24 days ago
Son 110 sayfa... Duygu durumları tuhaf ikili , sayfalar ilerledikçe merakımı artırmak ve aynı zamanda kitap bitmesin diye biraz ağırdan almak gibi bir ikileme sürüklüyor :)) Bazen bir paragrafı yada cümleyi tekrar okuyorum, anlatımı çok güzel olduğu için.
hul_ya24 days ago
@kitapkardesligi ben okumaya başladıktan sonra sizleri bulmuştum haliyle Ekim'den bile önce bitmişti :) normalde hızlı okumama rağmen kitabın ilk bölümü beni biraz yordu adapte olmam uzun sürdü ama kayranın yoluna geçtikten sonra inanılmaz aktı yani kitabın henüz başında olanlar sabredin ;) ve ben kitapta en çok kayranın yolunu sevdim kinyasınki daha gerçekçi gibi dursa da kayranın yolu bana daha inandırıcı geldi, kitabın Hakan gündayla olan bağlantısını da sevdim ve zaten yaşamını okuyunca bence kayra ve kinyas onun içinde barındırdığı iki kötü ruh ve tercihleri farklı yöne kayıyor.. Velhasıl ben Hakan Günday'ı da tarzını anlatımını da sevdim tüm kitaplarını da edindim yenisi de Ekim'de çıkıyormuş bakalım :) herkese keyifli okumalar :)
nuraycakir24 days ago
Ben de 65.sayfaya geldim. Aslında hızlı okuyan biriyimdir ama Kinyas ve Kayra'yı istesen de hızlı okuyamıyorsun.Çok ağır ilerliyor, bazı yerlerde koptuğum oluyor , tekrar tekrar okuduğum kısımlar da oldu. Ama yine de zevk alarak okuyorum diyebilirim. Hakan Günday'ın değişik bir tarzı var , ben beğendim açıkcası :)@kitapkardesligi
sedatakli24 days ago
Ben daha başlardayım.bu yazarın kitabını ilk defa okudum.benim okumadığım bir tarz bana biraz yorucu geldi kitap okurken cümleler uzuyor nefes almak zorlaşıyor aynı zamanda sonrasını merak ediyorum değişik bir tarz üslup farklı bir yapıt sonunu merak ediyorum
hndtrk24 days ago
Ara ara fenalık gelse de azimle devam ediyorum.tam vazgeçecekken çok düşündürücü -kendini tekrar tekrar okutturan- bi cümle haydiii bi şans daha kinyas ve kayra'ya.bu arada bende başlarda ikisini çok karıştırdım.şu an 230dayım.tek sıkıldığım nokta yavaş gitmesi.eee ne de olsa çerezlik bi kitap değil(inşallah sonunda da böyle düşünürüm) deyip ona da sabrediyorum...herkese keyifli okumalar.ilk defa sizlerle okuyorum biraz da azmim ondan.teşekkürler @kitapkardesligi
sbldmrhn24 days ago
Edebi anlamda soylenecek birsey yok anlatim gayet guzel. Ancak hikayenin gidisati beni acmadi.Acikcasi pek sevemedim.Siddeti baska kurgularla da okuyoruz ama Kinyas ve Kayra cok baska. Gerci yer alti edebiyati yazari olarak aniliyor Gunday. Bu sebeple bu tarzi sevenler kitaptan mutlaka memnun kalir.
ketrinalya23 days ago
Henüz kitabın başlarındayım. İlk kez okuyorum Hakan Günday. Çoğu kez ağır aksak gitsede kitaba okuyucuyu bağlayan merak uyandıran bölümler sözler var ve iki ayrı bakış açısıyla olaylar mekanlar renkleniyor daha bir anlam kazanıyor gözümde. Devam ettikçe daha iyi gideceğini düşünüyorum üslubu farklı ama lezzetli bence. Keyifli okumalar sizlerede:)
niluferim1123 days ago
Bende birtek benmı boyle dusunucem dıyodum ama anladıgım kadarıyla hepımız aynı ortak noktadayız ne yordu ya üzüldüm resmen kınyas ve kayra için ama genede okumak istiyorum elimden bırakamadım helekı su kadarını dıyeyım kayranın yolundayım bır bolumunde ne olacak be olacak dıye bı baktım 90sayfa okumusum boyle bısey bu kıtap sonunuda cok merak edıyorum kafamda kırk son yazdım sildim sildim bir daha yazdım sonunu cok merak edıyorum @kitapkardesligi
niluferim1123 days ago
Evet kesınlıkşe içlerındekı o nefret benıde cok uzdu bu ne ya dedım valla bır okuyup üfleyesim geldı buda bıze ornek olsun cocugumuz var @yukoli05
niluferim1123 days ago
Az sabredersen 200 den sonra konu saracak emoji @fistiklitombi
niluferim1123 days ago
Ve burda hepberaber okuyup yorumlamak paylasmak ve bırseyler ogrenmek cok ıyı mesela ben agrasıg bır yazar oldugunu burda ogrendım sızlerden tesekkurler . Bosuna üzülmeyın kınyas ve kayaraya emoji
this_is_hades21 days ago
herkesin çoğu zaman içinden gelip de söyleyemediklerini,yapamadıklarını yüzümüze vuruyor iki karakter.kitabın kendini anlatabilmesi yıllarını aldı.
morrje21 days ago
Henuz baslayamayanlardanim.biraz korkutuyor acikcasi beni sanki baslayacagim ama uzunca bu sure surunecekmis gibi geliyor kitap bana
ssuleoktay21 days ago
Başla bir geri geliyor @morrje
fistiklitombi20 days ago
Çok üzgünüm anma daha fazla okuyamayacağım çok sıkıcı geldi bana emoji 60.sayfalardaydım ve daha fazla okuyamayacağım
fistiklitombi20 days ago
@niluferim11 sabredemedim emoji bıraktım kitabı
kitapkardesligi19 days ago
O kadar seçim propagandası sonrası bitirirsın diye umud ediyorduk@fistiklitombi Neden böyle oldu acaba
fistiklitombi19 days ago
Çok haklısın ama neden böyle oldu bilmiyorum acayip sıkıldım okurken ben de biraz sabredeyim dedim ama olmadı ;(
niluferim1118 days ago
Hadı ya bıraktınmı sarmadı evet ama basları bıraz sıkıcı sonra acılıyo iş bide haket beni cok etkıledı ya ilk baslarda hep sıkıntı verdı ne yalan ondandır senınde olsun @fistiklitombi
fistiklitombi18 days ago
@niluferim11 bıraktım valla belki sonra yine devam ederim
niluferim1117 days ago
Evet zamanı degılmıs @fistiklitombi
gldrnz17 days ago
Ya ben yorum gününü kacirmisim ama yeni farkettim .( ben kitabi sevmedim diyemem, bir cok yerinin altini cizerek okuyorum hatta. Ama gerçekten yavas ilerliyor. Benim vakitsizligimden diye düşünmüştüm sadece ama görüyorum ki herkes aynı fikirde. Bence yavaş da olsa yarıda bırakılacak bir kitap hic degil hatta Hakan Günday'a sarmama vesile olabilir. Buna sonunu bağlama sekline göre karar verecegim tabi ki. Bende sonunu merak etme duygusu uyandirdigi icin devam ediyorum simdilik. Umarim cavdar tarlasindaki cocuklara benzemez .p o kitap bitince bosuna sabretmisim demistim.
niluferim1116 days ago
Soyle soyleyeyım bıtırmiş biri olarak 300 den sonra acayıp ıyı sonu mukemmel asıl kıtap ordan sonra baslıyor. Ben kınyas ve kayrayı özledım hele kayranın yolu cok mukemmeldı vakıt var daha okuyun yavas yavas @gldrnz
gldrnz16 days ago
@niluferim11 ben de kayra'yi daha cok sevmiştim şimdiden.

#kitapkardesligi #kitapkardesligiekim

Bitirme Sohbeti (20.10.2013)

hul_ya14 days ago
@kitapkardesligi başı biraz yorsa da ikinci bölüm ile baya bi ivme kazanan ve kısacası beğendiğim bi kitap oldu :) en çok da kayranın yolunu sevdim ve gerçekçi buldum :) yakın zamanda ikinci kitabını da okudum ama kinyas ve kayra yanında daha hafif geldi bana
ssuleoktay14 days ago
Çok güzeldi son bölüm zaten beni çok duygulandırdı ve Hakan Gündayla tanışmış oldum yavaş yavaş öbür kitaplarını da alacağım:)
haleninharesi14 days ago
Başlarda akmıyordu, bir türlü ilerlemiyordu kitap. İlerledikçe kitap enteresan bir hal aldı. "Az"kitabı kadar olmasada etkileyiciydi.@kitapkardesligi ile okumak yine çok keyifliydi :)
kadrikerem14 days ago
Epey yordu bu kitap beni. Ara ara koptuğum oldu okurken. Konuyu sevemediğim için kitabın içine girmekte de zorlandım. Dövüş Kulübünü anımsattı bana. Her ne kadar bütün olarak pek hoşlanmasam da hayata dair güzel tespitler, özellikle yazma heveslisi olanların hoşuna gidecek cümle ve paragraflarla dolu kitap. En çok son bölümü sevdim. Kinyas'ın yaşamanın ölmekten daha zor olduğunu anlaması ve hayata tutunma çabası etkileyiciydi.
dresmams14 days ago
Ben de maalesef bitiremedim. Hakan Günday şiddeti cok seviyor onu biliyoruz. Ama bir yerden sonra şiddet artık okuru rahatsız etmiyor adeta karikaturlesiyor ve öylesine yaşanan olaylar zincirine dönüşüyor kitap. "Az" isimli kitabını da okumuştum ve aynı hissiyata kapılmıştım. Metinler güzel kurgulanmis ve edebi olarak insanı sürüklüyor fakat icerik bana bunu düşündürdü.
kadrikerem14 days ago
@dresmams Kitabı çok güzel özetlediniz. Tamamen aynı fikirdeyim.
lacero14 days ago
Daha bitirmedim severek okumaya devam ediyorum =)
tomtom_serap14 days ago
En az 2 cilt olmayı hakediyor kitap böylece yazı boyutuda normal boyuta ulasabilir.siddet dozu ve cümlelerin güzelliği Aslı Erdoğan'ı hatırlatıyor bana..başkasından okuduğumda beni ürperten boyuttaki şiddeti Günday efsunlayip sunuyor bize...karakterlerin ikisininde dogru bildiği yolda ilerlemesi ve digerinin yolunu imkansız görmesi gündelik yasantimiza cok güzel bir atıf bence...aylardır beklememe değen bir kitap oldu.i :(
sedatakli14 days ago
Bende kitabı henüz bitiremedim.beni biraz yordu okurken zorlandın bazı yerlerde çok ayrıntı vardı atlayarak okudum yarısına ancak gelebildim.bu kitabı pek sevmedim kasım ayını dört gözle bekliyorum Ahmet Ümit kesin mi zamanında okumaya başlamak için sipariş vercem;) @kitapkardesligi
sedakkahraman14 days ago
Hakan Gündayin ilk kez kitabını okudum ve hayatımda en uzun süreli bitirdiğim kitap olma başarisini elde etti (13 gün)İlk başlarda akıcı ama 200lu sayfalara gelmeye başlayınca yorulduğunu hissettim ve araya kitap almama kararımı bir kez daha cignemis oldum. Kinyasin hikayesi beni daha cok etkiledi. Ve kesinlikle@tomtom_serap katılıyorum iki ciltlik bir kitap olmayı hak ediyor. Ama genel anlamda Hakan Gundayi ilk kez okumamdan kaynaklandığı icinde yorulma ihtimalim cok yüksek diye düşünüyorum ve alışagelmis bir kitap olmadıgi icinde Hakan Gündayi tebrik ediyorum. @kitapkardesligi
mujdeedjum14 days ago
Ben tahmin ettiğim gibi bitiremedim henüz. Benim için farklı bir tür ve ne yazık ki Hakan Günday'la yeni tanışıyorum, bu yüzden ıskalamamak için acele etmeden okuyacağım. Piç ve Az ı merak ediyorum. Bir daha hangi kitaba yetişirsem tekrar sizinleyim emoji@kitapkardesligi
p_atakan14 days ago
Henüz bitmedi @kitapkardesligi ama severek okuyorum. Bazı cümleler sürüklüyor, ilk defa bir kitabı çizerek okudum. Hakan Günday'ın tarzına alışkınım, sindirerek okuyorum. Şiddet dozu bir süre sonra etkilemiyor, sıradan geliyor.
neslider14 days ago
Kinyastan da kayradan da nefret ettim. Onlarla kavga ettim , öfkelendim. Ama hikayelerini okumaktan vazgeçmedim. Normalde Şiddet dozu yüksek kitap okumam , film izlemem . Bu kuralımı yıkan kitap kinyas ile kayra oldu. Hakan Günday'ı da ilk kez okudum devamı gelecek ;)
burcuege14 days ago
Evdeki minigim ile okumak zor oluyor hakan günday'i. Sakin bir ortamda sindirerek okumak eminim çok daha güzel olurdu, o yüzden zamana yayiyorum ben bu kitabı :)
loveandknit14 days ago
Otomatik portakal'dan 'fazlasıyla' esinlenilmiş, acemice yazılmış bir kitap. Yazar hataları bir yana, karakterlerin kötülüğü, umursamazlığı hiç inandırıcı değildi. Daha çok kulağına kulaklığı takıp, kafasında hergün 'dünyayı patlatan' ergen çocuklar gibi gördüm kinyas ve kayrayı. Para, kadınlar, kötü adamların içinde en kötü olmak falan hiç uymamış üstlerine... Palavra afrika safari maceraları gibi... Yazarın onlara sürekli ' aslında buna üzülürdüm ama hiç umursamadım çünkü ben kötüyüm' gibi cümleleri tekrarlatması da çok komik geldi. Çok güzel saptamalar var, bol bol altı çizilir, onların sayesinde bu kadar popüler oldu herhalde. Holden Caufield'in dediği gibi; 'people always clap for the wrong things.'
hndtrk14 days ago
Ben de daha bitiremiyenlerdenim çünkü tekrar tekrar kendini okutturan cümleler dolu.çok güzel.80 sayfam kaldı bugün hiç okuyamadım çünkü akşam kinyasın hikayesinde o kadar çok ağladım ki başım ağrıyor :(( çok güzel anlatmış ailesini,kendi vicdanını....süperdi...yarın biter herhalde.sonraaaa gelsin Ahmet ümit :))
cilemq14 days ago
Ben siddet iceren film ve kitaplardan nefret ediyorum. Hayatta yeterince aci var bence ekstrasina ihtiyacimiz yok. Bu sebeple konu beni hic acmadi. Ama aralarda guzel cumleler de vardı. Cok genc yasta yazdigi icin sanirim fazla abartılı olaylar, karakterler vs var. En az 300 sayfasıni gereksiz yere uzatmıs diye dusunuyorum :))
vd1fb14 days ago
Henüz bitirmediğim , arasına alıp farklı bir kitap bitirdiğim bir kitap oldu kendisiemojiBiter elbet .. Velhasıl ruh durumuma uymadı , iyice daralttı beni , @cilemkucukoruc a katılıyorum gereksiz uzuyor emojiumarım bu hafta biter
ysndeg14 days ago
Eylül ayi kitabiymis ama ben daha bugun basladim.Simdilik iyi gidiyor...
hndtuana14 days ago
Ilk defa okudum. Zaman zaman zorlandım. Birde sonu inandırıcı gelmedi. Normalde de insanların degisecegine inanmadigimdan herhalde, Kinyasin birdenbire degismesi inandırıcı gelmedi
nurcinnml14 days ago
@kitapkardesligi çok vurucu ve isabetli cümlelerle güzel bir anlatıma sahip bence. 434-439. sayfa aralıgı kitabın en beğendim bölümü oldu; koşulsuz sevgi...
nergisseli14 days ago
Hiçbirşey yoka karşılık Herşey var! İşte bu kadar ironik hayat... Varlık ve yokluk savaşı. Bu savaşta kazanmak da yok kaybetmek de. Sadece tek bir şey var; Yaşamaya mecbursun... İşte benim çıkarımım bu oldu kitaptan ancak @loveandknit yazdıklarınıza da katılmıyor değilimemojişimdi 'az' kitabını okumak istiyorum gerçekten merak uyandıran bir yazar olumsuz yönlerine rağmen.. Ve @kitapkardesligi ile okumak da çok keyifli oldu:) teşekkürler!!!
niluferim1114 days ago
Bende ılk baslarda kıtabın cok etkısınde kaldım huzursuz oldum .napıyonuz ya falan dedım kınyas ve kayraya sonra kıtap bır sardı benı kayranın kısmı cok heyecanlı gectı okudum okudum kınyasa kızdım .fazla kelımeler iç içe geldı bır ara evet banada ya halen aklım almıyor o kayra nıye oyle ettı ınanın devamı cok rahat gelmelı o bolumun dedım kendı krndıme oyle boyle bııttı.kınyasta kayrada fazla bası boştular ama hep beraber okuyup burda konusuyor olmak cok guzel @kitapkardesligi
niluferim1114 days ago
Katılıyorum ılk 300 sayfa gez dolas olmus hersey o kadar basıt degıldır herhalde @cilemq
loveandknit14 days ago
@nergisseli ben anthony burgess'in diğer kitaplarını okuyacağım :))))))
nesslihan197813 days ago
Henüz ilk bölümdeyim, yorumları okumasaydım bırakmak üzereydim...
niluferim1112 days ago
Bence devam edın derım cunkı 300den sonra akıcı devam@nesslihan1978
hevalege12 days ago
@kitapkardesligi hikaye basit cümleler iyiydi. Hakan Günday aforizma yazsın bence.
nergisseli12 days ago
@loveandknit çok merak ettim hiç okumamıştım;) emojiemoji
nesslihan197811 days ago
@niluferim11 Tavsiyenize uyacağım, ilk bölümü bir bitirebilirsem devamı gelecek :) sevgiler...
nuuriye8 days ago
@loveandknit çok güzel yorumlamış, ona bi teşekkür edeyimemoji bi de kitabı ilk 5günde okudum ve kabus görmediğim bi gece olmadı o 5 gün. Kinyasın sonu çok basit kalmış bence Kayra nın yanında... Sonul olarak hakan gündaydan etkilendimemoji️ ben yine okurum herhalde. Yorumum da geç geldi kusura bakmayınn emoji

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder